فیلم | ماجرای فرشی که شهید برونسی اجازه نداد در منزلش پهن شود
کد خبر: 3999458
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵

فیلم | ماجرای فرشی که شهید برونسی اجازه نداد در منزلش پهن شود

در فیلمی که تقدیم مخاطبان ایکنا می‌شود خاطره‌ای از شهید عبدالحسین برونسی به تصویر کشیده شده است؛ در این فیلم شهید برونسی فرشی که به‌عنوان هدیه از سوی سپاه به منزل آنها هدیه آورده شده را اموال بیت‌المال می‌داند و آن را پس می‌فرستد.

به گزارش ایکنا از همدان، در فیلمی که تقدیم مخاطبان ایکنا می‌شود خاطره‌ای از شهیدعبدالحسین برونسی به تصویر کشیده شده است؛ در این فیلم شهید برونسی فرشی که به‌عنوان هدیه به منزل آنها هدیه آورده شده را اموال بیت‌المال می‌داند و آن را پس می‌فرستد.

عبدالحسین برونسی، از فرماندهان ایرانی در دوران جنگ تحمیلی در سوم شهریورماه 1322 در توابع تربت حیدریه به‌دنیا آمد، پس از چند بار تغییر شغل به علت شبهه‌ناک بودن کار و کم‌فروشی صاحبان مغازه، نهایتاً به شغل بنایی روی می‌آورد و تا هنگام پیوستن به سپاه این شغل را ادامه می‌دهد. او همچنین از فعالان سیاسی مخالف حکومت پهلوی بود که چند بار توسط ساواک دستگیر و شکنجه شده، به‌طوری که دندان‌های او را می‌شکنند و نهایتاً حکم اعدامش صادر می‌شود اما با وقوع انقلاب اجرایی نشده و نهایتاً در ۲۳ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر(شرق دجله) به شهادت می‌رسد.

انتهای پیام
captcha